sâmbătă, 10 octombrie 2009

Mea culpa

Motto: "Vreme trece, vreme vine/ Toate-s vechi si noua toate/ Ce e rau si ce e bine/ Tu te-ntreaba si socoate"


Exista momente in viata fiecaruia cand contestam teoria divina si o imbratisam pe cea a lui Darwin. Subscriu.
Astfel, la un moment dat, descoperim ca n-avem nimic sfant in noi, ca ne exoneram de orto-doctrine si ne complacem in faptul ca ne tragem din primate, din animale care actioneaza fara a gandi si reactioneaza doar cand le este invadat teritoriul, atat la propriu cat si la figurat. Care prefera sa stea singure in pesteri, grote, pe care le parasesc strict pentru mancare si sex.
Hai sa nu ne mai ascundem dupa degete si sa admitem ca sunt lucruri pe care nu le premeditezi, insa o data ce au prins o conotatie negativa te depasesc si capitulezi.
Eu recunosc faptul ca nu sunt in masura sa dau sfaturi si ca-mi asum responsabilitati pe care nu le pot duce, dar sunt oricand dispusa sa lamuresc de ce am intrat in hora sau de ce aleg sa dezertez. De aici si pretentia reciprocitatii.
Imi amintesc, copila fiind ca jucam table cu tata si eu mereu ma hlizeam ca nimeream duble. Exasperat, mi-a trantit-o la un moment dat: "Zarurile sunt curve. Azi de partea ta, maine s-au dus. E doar o chestiune de noroc". La fel ca oamenii.
Nu stiu cat e o chestie apriorica sau cat o deprindem pe parcurs. Personal, n-am fost dintotdeauna asa. M-am ars cu ciorba si-am invatat sa suflu si-n iaurt. Mai bine sa previi decat sa tratezi. Prins in offside, intri rapid in ofensiva ca mijloc defensiv. Apropiatii-mi cunosc jocul. Amatorii sunt dezarmati.
Am mizat mereu pe faptul ca pot sa ma exonerez de orice persoana din viata mea. Asa e! Am dovedit-o si confirmat-o de atatea ori. Important e sa inveti de la fiecare cate ceva, sa ai arsenalul pregatit pentru orice eventualitate. Oricum, drumul vietii e numai unul si pe tot parcursul o singura constanta:tu!
Am mai spus-o si ma repet, lumea n-a inceput si nu se termina la mine sau la tine, insa efemerul merita exploatat la maxim.
Eu? Inca multa ura de razbunat. Tu? Victima colaterala. Am pierdut doar trenul acesta impreuna. Ne-om intalni si-n alte gari.

Niciun comentariu: